Silnik HMES w motoryzacji

Silnik na wodór mikro-systemu HMES sprawdzi się z powodzeniem w samochodach. W przypadku zasilania benzyną, gazem lub etanolem, silnik może poprzez przekładnię napędzać koła pojazdu. Przy zasilaniu wodorem - korzystniej będzie odpowiednio skonfigurować hybrydę, która przejmie rolę agregatu prądotwórczego do zasilania elektrycznych silników trakcyjnych. Praca na wodorze przekłada się na uzyskiwanie dużych wartości mocy przy wysokich obrotach rzędu nawet 12 tyś obr/min. Sprzężona z silnikiem prądnica AC wygeneruje napięcie dochodzące do 1000V. Tak wysoka wartość nie powinna stanowić problemu zwłaszcza, że produkowane do napędu pojazdów silniki elektryczne mogą pracować na ponad 800 voltach.

W napędach mechanicznych - ze względu na zamknięty dostęp do końcówek wału silnika - będzie konieczne zastosowanie przekładni wstępnej (2:1), której główne silnikowe koło zębate na wale - przeniesie moment obrotowy na wałek odbiorczy. W tym rozwiązaniu nie można niestety zespolić silnika wodorowego wprost ze sprzęgłem ale za pośrednictwem przekładni wstępnej już tak...

Popularne posty z tego bloga

Silnik wodorowy

Mikro-elektrownia wodorowa

Napisz do mnie

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *